چکیده :

در سالیان اخیر همزمان با پیشرفت‌های فزاینده تکنولوژی‌های اطلاعاتی و ارتباطاتی بسیاری از تعاملات در دنیای واقعی به جهانی مجازی انتقال یافته است. در این مقاله 13 چالش اساسی پیش روی توسعه تجارت الکترونیک در ایران، شناسایی شده و براساس نظر خبرگان، مقایسه زوجی شده و نظرات خبرگان در پرسشنامه‌ای با پایای، 0.82 برای آلفای کرونباخ ثبت گردید. داد‌ه‌های ثبت شده با تکنیک تحلیل سلسله مراتبی (AHP) و نرم افزار Expert Choice، اولویت بندی شدند. پس از اجرای مدل، مشخص شد که اولویت‌های 1 تا 4 را به ترتیب محرمانه بودن اطلاعات، قابلیت دسترسی، تمامیت پیام، اعتبار و انکار ناپذیری، به ترتیب با وزن‌های 0.139، 0.114، 0.091 و 0.085 تشکیل می‌دهند.

کلید واژگان :

تجارت الکترونیک، اولویت بندی، تحلیل سلسله مراتبی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک