چکیده :

هدف تحقيق حاضر، بررسي عوامل مؤثر بر ميزان دسترسي زنان روستايي به خدمات آموزشي ترويجي است. اين تحقيق از - نوع توصيفي تحليلي است. ابزار تحقيق پرسشنامه است كه روايي و پايايي آن با استفاده از نظرات متخصصان و آزمون - آلفاي كرونباخ ) 85 / 0 > α > 73 / 0( مورد تأييد قرار گرفت. جامعه آماري تحقيق حاضر شامل 436385 نفر از زنان روستايي استان گلستان است ) 436385N= ( كه 324 نفر به عنوان نمونه براساس جدول كرجسي و مورگان با استفاده از روش نمونه گيري طبقه اي تناسبي انتخاب شدند ) 324n= (. نتايج توصيفي تحقيق نشان دادند كه ميزان دسترسي اكثريت زنان روستايي استان گلستان به خدمات آموزشي ترويجي در سطح خوب است. نتايج يافته هاي تحليلي نيز نشان دادند كه رابطه - معني داري بين برخي از ويژگي هاي فردي، حرفه اي، آموزشي و اجتماعي پاسخگويان با ميزان دسترسي آنان به خدمات آموزشي ترويجي وجود دارد. نتايج حاصل از رگرسيون چندگانه نيز نشان دادند كه ميزان مشاركت اجتماعي، ميزان نگرش - نسبت به خدمات آموزشي ترويجي، سطح تحصيلات، ميزان استفاده از رسانه هاي ارتباط جمعي و تعداد اعضاي خانواده - 80 / 34 درصد از تغييرات ميزان دسترسي زنان روستايي به خدمات آموزشي ترويجي را تبيين مي كنند.

کلید واژگان :

دسترسي، خدمات آموزشي ترويجي، زنان روستايي، استان گلستان.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک