چکیده :

تحقیق حاضر با هدف تعیین نقش تحصیلات تکمیلی دانشگاهی بر ارتقاء سطح توانمندي شاغلین در اداره کل امور اقتصادي و دارایی شهر اصفهان انجام گرفت. روش پژوهش، توصیفی - پیمایشی می باشد و براي گردآوري داده ها از روش میدانی استفاده شد. جامعهي آماري درتحقیق حاضر کلیه ي شاغلین داراي تحصیلات تکمیلی دانشگاهی در اداره کل امور اقتصادي و دارایی شهر اصفهان است که در سال 1394 ، تعداد آنها 70 نفر گزارش گردید. نمونه آماري وجامعه آماري برابر فرض شده است. نتایج تحلیل توصیفی و استنباطی داده ها نشان داد که تحصیلات تکمیلی دانشگاهی بر ارتقاء سطح توانمندي کارکنان نقش دارد و موجب ارتقاء یا توانمندي در مؤلفه هاي ایجاد انگیزه، تیم سازي و مشارکت، ایجاد نگرش مثبت و سازنده، یادگیري و ارتقاء سطح دانش، ارتقاء مهارتها، ارتقاء تواناییهاي فردي و بکارگیري فناوري در دو بعد بلوغ روانی وبلوغ شغلی بر اساس نظریه توانمند سازي هرسی وبلانچاردکه بر توان وتمایل کارکنان تمرکز دارد از طریق گویه هاي تدوین شده، در اداره کل امور اقتصادي و دارایی شهر اصفهان که به طور معنی داري در حد بالاي متوسط است می می توان گفت توانمندي درمؤلفه هاي مذکور نتیجه تحصیلات تکمیلی می باشند. همچنین با اطمینان بالاي 95/0 در رتبه « ارتقاء مهارتها » مهمترین و متغیر « ارتقاء سطح دانش و یادگیري » می باشد. نتایج آزمون رتبه بندي فریدمن نشان داد که متغیر در رتبه سوم اهمیت قرار دارد. ضمنأ نگرش به متغیرهاي تحقیق فقط بر حسب « بکارگیري فناوري اطلاعات » دوم و متغیر تحصیلات براي متغیرهاي تواناییهاي فردي و بکارگیري فناوري اطلاعات متفاوت بوده است.

کلید واژگان :

تحصیلات تکمیلی دانشگاهی، توانمندي، بلوغ روانی، بلوغ شغلی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک