چکیده :

هرگونه پنهان سازی داده ها در درون یک محصول دیجیتال، مثل صدا و تصویر را به منظور دست یابی به اهدافی همچون حفظ حقوق مالک، ردیابی نسخه های غیر مجاز و ... را واترمارکینگ می نامند. روش های مختلف واترمارکینگ در صوت، در دامنه های مختلفی معرفی شده اند. در این تحقیق تمرکز اصلی روی روش مطرح شده در دامنه های تبدل موجک گسسته و تبدیل کسینوسی گسسته می باشد. این روش از میزان شفافیت ادراکی مناسبی برخوردار است و در برابر حملات عمومی پردازش صوت از قبیل : افزودن نویز سفید گوسی، نمونه برداری مجدد و کوانتیزاسیون مجدد مقاوم می باشد.

کلید واژگان :

واترمارکینگ دیجیتال، واترمارک، تبدیل موجک گسسته، تبدیل کسینوسی گسسته.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک