چکیده :

بديهي است كه برخي تصميمات نابه جا توسط مديران سازمانهاي مختلف فعال در كسب وكار گرفته ميشود. تصميم گيريهاي بد را ميتوان نسبتاً به فقدان اطلاعات يا استفاده نادرست از اطلاعات موجود مربوط دانست. امروزه اكثر سازمانهاي كسب وكار براي تصميم گيري بهتر دركسب وكار به سمت هوشمندي كسب وكار متمايل اند .هوشمندي كسب وكار يك ابزار مفيد در دست مديران است تا به تصميم گيري بهتر مديران با فراهم آوردن تجزيه وتحليل شناور، توليد گزارش و ارائه تجزيه و تحليل و اطلاعات موجود كمك ميكند .سازمان هاي قديمي كه از هوش تجاري در عملكردهاي خود استفاده نمي كنند به نوعي دچار مشكل هستند، كه اغلب به دليل حجيم بودن داده ها، پيچيدگي تحليل و ناتواني در ردگيري پيامدهاي تصميمات اتخاذ شده، به وجود مي آيند. هوش تجاری می تواند راهی در پیش روی مدیران سازمتنهای تجاری برای مهار کردن این اطلاعات و استفاده از سودمندترین آنها باشد مدیران با شناخت و درک هوش تجاری در واقع کلید طلایی موفقیت را برای خود ایجاد میکنند و در دست میگیرند. در این نوشتار ابتدا تعریف اجمالی از هوش تجاری شد و سپس پشتیبانی تصمیم گیری برای مدیران همه سطوح از طرف هوش تجاری و تاثیر هوش تجاری بر سازمانهای تجاری توضیح داده شد. در انتها نیز یک جمع بندی از گفته ها ارائه گردید. واژگان کلیدی: هوش تجاری، کلید موفقیت مدیران، سازمانهای تجاری

کلید واژگان :

واژگان کلیدی: هوش تجاری، کلید موفقیت مدیران، سازمانهای تجاری



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک