امروزه، مدیریت محیطی با تاکید فراوان برحفاظت از محیط زیست به عنوان یکی از مهمترین مسائل رقبا ،مشتریان،سهامداران،دولت ها،کارکنان و رقبا تبدیل شده و فشارهای جهانی،سازمان را ملزم به تولید محصولات و خدمات سازگار با محیط زیست کرده است..مدیریت زنجیره تامین سبز بر یکپارچه سازی فعالیت های زنجیره تامین و نیز جریان های اطلاعاتی مرتبط با آن از طریق بهبود در روابط زنجیره برای دستیابی به مزیت رقابتی قابل اتکا و مستدام مشتمل می شود.در مقاله حاضر ،ضمن تعریف موضوع به مطالعه تطبیقی پژوهش های تجربی در زمینه عوامل موثر بر زنجیره تامین سبز و تبیین وجوه مشترک نتایج این تحقیقات پرداخته شد و به عواملی چون عوامل مشتری،عوامل مالی،عوامل محیطی و چرخه عمر محصول اشاره شد و نتیجه گیری گردید که با استفاده از این عوامل در تمام مراحل طراحی به منظور بیشینه کردن بهره وری با بهبود عملکرد زنجیره تامین است.
کلید واژگان :مطالعه تجربی،عوامل موثر،مدیریت زنجیره تامین سبز
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6152085946778861
- سال انتشار : 1396
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : دومین کنفرانس بین المللی نقد و واکاوی مدیریت در هزاره سوم
- برگزار کنندگان : موسسه علمی فرهنگی آپادانا و تحت حمایت سیویلیکا
- تاریخ ثبت : 1396/12/21 16:27:47
- ثبت کننده : محمد خراسانی
- تعداد بازدید : 192
- تعداد فروش : 0