چکیده :

امروزه، مدیریت محیطی با تاکید فراوان برحفاظت از محیط زیست به عنوان یکی از مهمترین مسائل رقبا ،مشتریان،سهامداران،دولت ها،کارکنان و رقبا تبدیل شده و فشارهای جهانی،سازمان را ملزم به تولید محصولات و خدمات سازگار با محیط زیست کرده است..مدیریت زنجیره تامین سبز بر یکپارچه سازی فعالیت های زنجیره تامین و نیز جریان های اطلاعاتی مرتبط با آن از طریق بهبود در روابط زنجیره برای دستیابی به مزیت رقابتی قابل اتکا و مستدام مشتمل می شود.در مقاله حاضر ،ضمن تعریف موضوع به مطالعه تطبیقی پژوهش های تجربی در زمینه عوامل موثر بر زنجیره تامین سبز و تبیین وجوه مشترک نتایج این تحقیقات پرداخته شد و به عواملی چون عوامل مشتری،عوامل مالی،عوامل محیطی و چرخه عمر محصول اشاره شد و نتیجه گیری گردید که با استفاده از این عوامل در تمام مراحل طراحی به منظور بیشینه کردن بهره وری با بهبود عملکرد زنجیره تامین است.

کلید واژگان :

مطالعه تجربی،عوامل موثر،مدیریت زنجیره تامین سبز



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک