هدف پژوهش حاضر، برسی اثر بخشی آموزش حل مساله جورج پولیا بر خودکارآمدی ریاضی دانش آموزان می باشد که به این منظور از بین کلیه دانش آموزان پسر پایه ی ششم ابتدایی آموزش و پرورش شهر قائمیه که در سال تحصیلی 96-97 مشغول به تحصیل بودند، تعداد 52 دانش آموز از طریق روش نمونه گیری در دسترس از دو کلاس مدرسه ای انتخاب و به عنوان نمونه آماری مورد بررسی قرار گرفته است. تعداد دانش آموزان در گروه آزمایش 25 نفر و در گروه کنترل 27 نفر بوده اند که گروه آزمایش به مدت 2 ماه تحت آموزش به روش حل مساله جورج پولیا قرار گرفت. روش تحقیق از نوع نیمه آزمایشی از نوع طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل است. برای اندازه گیری تاثیر حل مساله بر خودکارآمدی از پرسشنامه ی خودکارآمدی ریاضی میدلتون و میلگی استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که آموزش حل مساله جورج پولیا بر خودکارامدی ریاضی دانش آموزان تاثیر مثبتی دارد.
کلید واژگان :حل مسئله جورج پولیا ،خود کار آمدی ریاضی
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6153978969333883
- سال انتشار : 1397
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : دومین کنفرانس آموزش و کاربرد ریاضیات کرمانشاه
- برگزار کنندگان : انجمن علمی آموزشی معلمان استان کرمانشاه
- تاریخ ثبت : 1397/07/25 18:51:33
- ثبت کننده : محمد جواد رضایی
- تعداد بازدید : 214
- تعداد فروش : 0