چکیده :

هدف پژوهش حاضر، برسی اثر بخشی آموزش حل مساله جورج پولیا بر خودکارآمدی ریاضی دانش آموزان می باشد که به این منظور از بین کلیه دانش آموزان پسر پایه ی ششم ابتدایی آموزش و پرورش شهر قائمیه که در سال تحصیلی 96-97 مشغول به تحصیل بودند، تعداد 52 دانش آموز از طریق روش نمونه گیری در دسترس از دو کلاس مدرسه ای انتخاب و به عنوان نمونه آماری مورد بررسی قرار گرفته است. تعداد دانش آموزان در گروه آزمایش 25 نفر و در گروه کنترل 27 نفر بوده اند که گروه آزمایش به مدت 2 ماه تحت آموزش به روش حل مساله جورج پولیا قرار گرفت. روش تحقیق از نوع نیمه آزمایشی از نوع طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل است. برای اندازه گیری تاثیر حل مساله بر خودکارآمدی از پرسشنامه ی خودکارآمدی ریاضی میدلتون و میلگی استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که آموزش حل مساله جورج پولیا بر خودکارامدی ریاضی دانش آموزان تاثیر مثبتی دارد.

کلید واژگان :

حل مسئله جورج پولیا ،خود کار آمدی ریاضی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک