چکیده :

امروزه گروهی گردشگری را عنصری برای پیوند میان ملتها و ابزاری برای صلح جهانی و گفت و گوی تمدنها میدانند و گروهی دیگر از آن بهعنوان ابزاری برای تهاجم فرهنگی یاد میکنند. برخی گردشگری را بزرگترین و سود دهترین صنعت قرن 21 میدانند و گروهی دیگر وابستگی اقتصاد به را خطرناک و خانمانسوز میدانند. اما گسترهی گردشگری چنان گسترده است که تردیدی نیست پرداختن به تمام زوایای آن در این مقاله ممکن نیست. ساختار مقاله حاضر بر مبنای گردشگری نگارش شده است و در این امر نهایت تلاش بهمنظور جمعآوری اطلاعات از منابع علمی معتبر و اخذ نظر کارشناسان مرتبط انجام پذیرفته است. در ابتدا تعاریف فنی صنعت گردشگری و عوامل مؤثر بر رضایت گردشگران بیان شده است. سپس وضعیت توریسم در عصر فناوری و نیز عوامل خارجی مؤثر بر سیستم گردشگری مورد بحث واقع شده است. همچنین پژوهشهای انجامشده در زمینه بازاریابی و صنعت گردشگری نیز مورد اشاره قرار گرفته اند. در انتها ضمن بیان اثرات اقتصادی گردشگری به بررسی جایگاه ایران در شاخص رقابتپذیری سفر و گردشگری 2017 و نیز جایگاه ایران در بین کشورهای خاورمیانه پرداخته شده است.

کلید واژگان :

واژه های کلیدی: توریسم، عصر فناوری، بازاریابی، اقتصاد، ایران.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک