چکیده :

در دنیای کسب و کار رقابتی امروز، بازاریابی برای دانشگاه ها در موقعیت محصول و جذب علاقه کاربران خود، که برا ی دانشجویان آینده نگر است، بسیار مهم است. در مورد دانشگاه های ایران، کلید حفظ رقابت و مشکلات مالی، از طریق وفاداری فارغ التحصیلان آنها است. هدف از این مطالعه تعیین عوامل موثر بر وفاداری فارغ التحصیلان به دانشگاه های ایران است. نتایج نشان می دهد که عوامل مهمی که بر وفاداری افراد تأثیر می گذارد، عبارتند از: اعتبار، قابلیت کارکرد، تجارب و ارزش های مشترک. علاوه بر این، نتایج نشان می دهد که سیستم آکادمیک به وفاداری فارغ التحصیلان به طور مستقیم، بلکه به طور غیر مستقیم تحت تاثیر قرار نمی دهد، و از عوامل مهم می باشد که دانشگاه ها باید از کیفیت برنامه های ارائه شده و روش ها ی آکادمیک مراقبت کند، زیرا پیروی از یک سیستم علمی نسبت به وفاداری فارغ التحصیلان ، اهمیت دارد. کانال های ارتباطی موثر باید یک اولویت باشند تا دانشجویان/ دانش آموختگان را به توانایی های لازم برای ارتباط با آنها بخصوص به منظور بازبینی نظرات خود به عنوان یک روش کارآمد استفاده کنند. همچنین تشکیل انجمن ها و تشکل ها و مشارکت بهتر فارغ التحصیلان به پایداری انجمن فارغ التحصیلان و ارتباط دانش آموختگان با دانشگاه کمک می کند و انگیزه کلیدی و اصلی در این راستا می باشد، و تمامی این اشتغالزایی ها، روابط و حمایت ها باعث خواهد شد دانشجویان و دانش آموختگان کمتری از ایران مهاجرت کنند و در کشور خود باعث پیشرفت و رونق اقتصادی خواهند شد .

کلید واژگان :

صنعت، روابط دانش آموختگان با دانشگاه، تجارب کاری، سیستم هوشمند، انجمن



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک