چکیده :

هدف از این مقاله شبیه سازی و امکان سـنجی رخداد پدیـده ی خطـرناک فرّورزنانس (تشدید آهنـی) در یک ایستگاه انتقال سیّار بی بار با آرایش تیاف در یک شبکه ی واقعی در هنگام رخداد خطای اتصالی و بروز اضافه ولتاژهای موقت در لحظات دینامیکی به سبب خصلت غیــرخطی هسته ی ترانسفورماتور انتقال می باشد. بدین منظور بایستی با استناد به نتایج تست شیت آزمایشگاهی ترانسفورماتورهای قدرت، محاسبات و مطالعات لازم در خصوص مدلسازی هسته در ترانسفورماتور انجام پذیرد. با استناد به اعداد ثبت شده از نتایج آزمون بی باری ترانسفورماتور در کشور کره جنوبی و با تکنیک مـدلسازی ویژه و با بهره گیری از زبان برنامه نویسی پایتون یا DPL، هسته ی ترانسفوماتور و مشخصه ی جریان موثر بی باری بر حسب درصد ولتاژهای اعمال شده با استفاده از فایل کانورتر ، به مشخصه ی جریان ماکزیمم برحسب شار هسته (فلوی مغناطیسی)، تبدیل شده و معادلسازی می گردد. با استناد به موارد لازم و مقتضی، شبیه سازی ها در محیط نرم افزار پاورفکتوری (دیگسایلنت) نسخه ی 19 انجام شده و سپس مدل هـسته ی ترانسفورماتور در این مطالعه تدقیق و با نتایج ثبت شده واقعی مقایسه شده و دقت مدلسازی صحت سنجی شده است.

کلید واژگان :

پدیده فرّورزنانس؛ ترانسفورماتور سیّار؛ هسته با مشخصه ی غیرخطی؛ بِی GIS؛ سکسیونر؛پل دیسکوردانس؛ آسیب شناسی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک