چکیده :

امروزه تمایل به توسعه صنعت گردشگری و رقابت میان برندهای این حوزه افزایش‌یافته است. به دلیل اینکه بخش قابل‌توجهی از گردش مالی صنعت گردشگری در بخش اقامتی آن روی می‌دهد، بر این اساس برند هتل می‌تواند مشهور و مقبول باشد و عملکرد مناسبی از خود در فضای رقابتی موجود نشان دهد که برند آن موفق عمل نماید. از این رو هدف از تحقیق حاضر بررسی تأثیر آگاهی و شهرت برند بر عملکرد برند در هتل‌های استان اردبیل است. که از نظر روش توصيفي و از نظر نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری این تحقیق کلیه‌ی مشتریان هتل¬های فعال در استان اردبیل را تشکیل می دهد. ابزار اندازه‌گیری تحقیق از سه پرسشنامه استاندارد آگاهی برند، شهرت برند و عملکرد برند بود که روایی و پایایی انجام‌شده و توسط استاد راهنما، مشاور و تعدادی از متخصصین بومی‌سازی شد، استفاده گردید که به ترتیب عبارت از 0.854، 0.916 و 0.836 می¬باشد. برای آزمون فرضیه تحقیق از Smart pls که یک فن مدل¬سازی مسیر واریانس محور است و امکان بررسی نظریه و سنجه¬ها را به‌طور هم‌زمان فراهم می¬سازد استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که آگاهی از برند تأثیر مثبت و معنی-داری بر عملکرد برند هتل¬های استان اردبیل دارد. همچنین یافته¬های تحقیق حاکی از آن بود که شهرت برند تأثیر مثبت و معنی¬داری بر آگاهی از برند و عملکرد برند هتل¬های استان اردبیل دارد.

کلید واژگان :

آگاهی از برند، شهرت برند، عملکرد برند، هتل‌های استان اردبیل



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک