چکیده :

امروزه صنعت گردشگری با فناوری اطلاعات و ارتباطات وابستگی و ارتباط لاینفکی پیدا کرده به طوری که جهت کسب جایگاه و موقعیت بهتر در این صنعت و بهرهمندی از مزایای بیبدیل آن، راهی جز توسعه گردشگری الکترونیک نیست. از طرف دیگر، تحقق گردشگری الکترونیک و نهادینه شدن آن در جامعه مستلزم محقق شدن پیش نیازها و مقدماتی است که از مهم - ترین آنها میتوان به میزان آمادگی الکترونیکی گردشگران و همچنین آشنایی و نگرش مثبت آن ها به مقوله گردشگری الکترونیک جهت استقبال از فرایند عرضه و تقاضای الکترونیکی محصولات گردشگری اشاره کرد. در این راستا، این پژوهش به ارزیابی و سنجش میزان آمادگی الکترونیکی و همچنین آگاهی و نگر گردشگران راجع به گردشگری الکترونیک پردا خته است. نتایج حاکی از آن است که از لحاظ آمادگی الکترونیکی گردشگران، زمینه برای روی آوردن به گردشگری الکترونیکی مهیا است و گردشگران نسبت به سهولت و سودمندی استفاده از گردشگری الکترونیک نگرش مثبتی دارند اما ازبعداعتماد و اطمینان به امنیت دمات گردشگری الکترونیک، نگر نسبتاً منفی و بدبینانهای داشتند و علاوه بر آن هنوز از مقوله گردشگری الکترونیک و دمات آن آگاهی و آشنایی چندانی نداشته و این موارد تمایل آنها به استفاده از خدمات گردشگری الکترونیک را تحتالشعاع قرار میدهد. این امر سیاستگذاری مسئولان و متولیان را در بعد تبلیغات و اطلاع رسانی و همچنین اعتماد سازی در زمینه گردشگری الکترونیک، میطلبد

کلید واژگان :

گردشگري، فناوري اطلاعات و ارتباطات، آمادگي الكترونيك، گردشگري الكترونيك



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک