چکیده :

با افزایش رقابت بین دانشگاه ها برای جذب دانشجو، به کا رگیری اصول بازاریابی برای کسب موفقیت و دستیابی به اهداف سازمانی ضر ورت پیدا کرده است. همچنین این شرایط رقابتی حاکم بر موسسات بخش خصوصی، سازمان های بخش دولتی را نیز تحت تاثیر قرار داده و لزوم بکارگیری مفاهیم و ابزارهای بازاریابی را تشدید نموده است علاوه بر این تغییرات اخیر منجمله تنوع و افزایش موسسات آموزش عالی، دولتی و غیر انتفاعی، تغییر وضعیت جمعیت شناختی دانشجویان و کم شدن تدریجی متقاضیان ورود به دانشگاه ها، موسسات آموزش عالی باید با استفاده از تحقیقات اصول بازاریابی، توسعه و برنامه ریزی استراتژیک به منظور انطباق با شرایط کنونی و آینده در بازار رقابت جذب دانشجو تلاش کنند. با در نظر گرفتن انتظارات دانشجویان و رقابت در موسسات آموزش عالی، نیاز به روش های نوین از طریق اتخاذ شیوه های بازارگرا و کسب و کار در موسسات آموزش عالی به وجود آمده است. از این رو، هدف پژوهش حاضر بررسی بازاریابی نوآورانه در حوزه آموزش عالی می باشد.

کلید واژگان :

بازرایابی ، نوآوری ، بازاریابی نوآورانه ، آموزش عالی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک