چکیده :

هدف از پژوهش حاضر، بررسی آموزش تلفیقی با رویکرد انگیزشی بر بهبود یادگیری مفاهیم درس فارسی در دانش آموزان می¬باشد. این پژوهش از نوع اقدام پژوهی است. برای گردآوری اطلاعات در این پژوهش از مشاهده، مصاحبه، چک لیست¬های رفتاری، اسناد و مدارک و کتابخانه ای، ابزارها و یازی¬های کمک آموزشی و اجرای نمایش¬های مربوط به درس که سبب رشد و خلاقیت دانش آموزان استفاده شد. نتایج تحقیق نشان می¬دهد که پس از پایان راهکارهای انجام شده انگیزه و علاقمندی دانش آموزان نسبت به درس فارسی به صورت قابل توجهی افزایش یافته و در ارزشیابی توصیفی میاحث درسی در دانش آموز پیشرفت حاصل گردید. همچنین راهکارهای ارائه شده در این پژوهش می¬تواند در شیوه آموزش مفاهیم درس فارسی بسیار انگیزه بخش باشد.

کلید واژگان :

انگیزش، اثربخشی، یادگیری، مفاهیم فارسی، آموزش تلفیقی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک