چکیده :

در این تحقیق، هدف اثر رهبری هوشمند و امنیت مدار بر عملکرد شغلی با نقش میانجی تفکر استراتژیک در معلمان تربیت بدنی بود. نوع پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش تحقیق، به صورت توصیفی-پیمایشی می باشد. جامعه آماری شامل کلیه ی معلمان تربیت بدنی مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم استان کرمانشاه به تعداد 1100 نفر به تفکیک 600 آقا و 500 خانم می باشد. با استفاده از روش نمونه گیری دردسترس و با توجه به فرمول کوکران 285 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. از پرسشنامه های استاندارد رهبری امنیت مدار کومب((2011، رهبری هوشمند سیدانمانلاکا،((2002، تفکر استراتژیک لیدکا (1998 و عملکرد شغلی توسط پاترسون (1970 استفاده گردید. تجزیه و تحلیل اطلاعات با مدل سازی معادلات ساختاری (SEM با رویکرد روش حداقل مربعات جزئی (PLS و نرم افزار Smart PLS 2صورت پذیرفت. در این تحقیق یافته ها نشان دادند که رهبری امنیت مدار و هوشمند با نقش میانجی تفکر استراتژیک به ترتیب اثر معنی دار مثبت و منفی بر عملکرد شغلی معلمان تربیت بدنی به صورت غیر مستقیم دارند. پیشنهاد می شود که مسئولین مربوطه به خصوص معاونت تربیت بدنی آموزش و پرورش بسته های حمایتی اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و حقوقی مستقیم مربوط به شغل را در کنار برنامه های مربوط به آشنایی معلمان تربیت بدنی با مفاهیمی مانند رهبری هوشمند و امنیت مدار و تفکر استراتژیک را در دستور کار قرار دهند.

کلید واژگان :

رهبری امنیت مدار ، رهبری هوشمند ، تفکراستراتژیک ، عملکرد شغلی ، معلمان تربیت بدنی.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک