چکیده :

مقدمه :پاندمیک(همه گیری) COVID-19 زندگی روزمره مردم در سراسر جهان را به شدت مختل نمود این در حالی بودکه قرنطینه خانگی انجام و استفاده از سرگرمی های دیجیتال افزایش یافت. رفتارهای اعتیادی می تواند در یک دوره مقطعی به یک مشکل بزرگ برای نوجوانان مطرح شود. به نظر ما این اولین مطالعه برای بررسی میزان شیوع اعتیاد به اینترنت و بررسی ارتباط بین اعتیاد به اینترنت در میان دانش آموزان دوره متوسطه شیوع COVID-19 بود درفصل پنجم کتاب تفکر پایه دهم ایرانی الگویی شد که اين مطالعه باهدف: بررسي ميزان وابستگی به اينترنت در دانش آموزان تهدیدی برای آینده انجام شد. روش بررسی: روش کتابخانه ای،اینترنت وبررسی تعداد 450نفراز دانش آموزان که در دوران کرونا از برنامه درسی تلویزیون،برنامه شاد آموزش وپرورش،روبیکا واسکای روم با رعایت مسایل اخلاقی که بطور تصادفی درفضای مجازی وحضوری پرسشنامه از روش تحقیق توصیفی با جامعه آماری دانش آموزان شهراردبیل که براساس جدول مورگان به صورت تصادفی انتخاب وتکمیل نمودند ودر پره تست 420 نفر تکمیل نمودندکه باتوجه به کد گذاری اولیه وثانویه از450نفر412نفر مجدداتکمیل نموده بودند وبرای گردآوری داده ها از پرسشنامه کیمبرلی یانگ آنالیزspssوکرون باخ استفاده گردید. یافته ها:در پره تست اولیه 06/14درصد وابستگی واعتیاد به فضای مجازی داشتند و17/21درصددرمعرض اعتیاد به اینترنت بودند و76/64درصدعدم اعتیاد به اینترنت وگوشی وتبلت وفضای مجازی داشتند و استفاده کنندگان از عینک 27نفربا شماره نزدیک بینی 25صدم بود.که با تعطیلی بیشتر مدارس وقرنطینه دانش اموزان در خانه مجددا دربهمن ماه1399 پست تست پرسشنامه انجام گردید. نتیجه گیری: درپست تست اعتیاد و وابستگی به فضای مجاز01/41درصد ،در معرض وابستگی24/15درصدوعدم وابستگی75/43درصد شده بودو تعداد استفاده کنندگان از عینک27نفربه119نفر افزایش یاقته بودوشماره عینک بطورمتوسط درافردی که عینکی شده بودند بطور متوسط ها5/1 بودو نمره عینک هم از استفاده کنندگان از عینک از25صدم به5/4 افزایش یافته بود.پرخاشگری تمرد ازدستورات اولیاءوخشونت نیز افزایش یافته بود.

کلید واژگان :

کرونا، وابستگی به فضای مجازی،تهدیدات آینده دانش آموزان ،افت تحصیلی دانش آموزان



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک