چکیده :

این مطالعه با هدف بررسی رابطه بین رهبری زهرآگین با عملکرد سازمانی با توجه به نقش میانجی تعالی سازمانی در آموزش و پرورش ناحیه یک شهر کرمان صورت گرفته. پژوهش حاضر از نوع توصیفی ـ همبستگی است که به صورت مقطعی در سال1402در بین کلیه مدیران ارشد، میانی، پایه و کارمندان آموزش و پرورش ناحیه یک شهر کرمان انجام شده که تعداد آنها 240نفر است که از این تعداد 133 نفر بر اساس روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه ای متناسب با حجم جامعه و طبق فرمول کوکران به عنوان حجم نمونه انتخاب شدند. به منظور گردآوری داده‌ها از سه پرسشنامه رهبری زهر آگین اشمیت (2008)، پرسشنامه عملکرد سازمانی صداقت (1391)، و پرسشنامه تعالی سازمانی قوتی (1392). استفاده گردیده. پرسشنامه رهبری زهرآگین با 29 سؤال و روایی و پایایی به ترتیب 87/0 و 83/0، پرسشنامه عملکرد سازمانی با 44 سؤال و روایی و پایایی به ترتیب 90/0 و 89/0 و پرسشنامه تعالی سازمانی با 32 سؤال و روایی و پایایی به ترتیب 91/0 و 88/0 استفاده گردید.تمام تجزیه و تحلیل‌های آماری از طریق نرم افزارهای کامپیوتری SPSS و LISREL انجام گرفته است. سطح معنی‌داری آزمون 05/0 = α می‌باشد. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده‌ها نشان می‌دهد که بین رهبری زهرآگین با عملکرد سازمانی با توجه به نقش میانجی تعالی سازمانی در آموزش و پرورش ناحیه یک شهر کرمان رابطه معکوس و معنی‌داری وجود دارد. که با توجه به نتایج تحقیق پیشنهاداتی نیز ارائه گردید.

کلید واژگان :

رهبری زهر آگین،عملکرد سازمانی، تعالی سازمانی، سازمان آموزش و پرورش،شهر کرمان



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک