چکیده :

موضوع آموزش علوم تجربی با تحقیقات بسیاری مرتبط است. همچنین در مورد بحث سوء تفاهم و بررسی روابط و تاثیرات آن بر یکدیگر جای تامل دارد. پژوهشگران حوزه علم همواره نقدهای علمی و پژوهشی خود را در این زمینه در میان مخاطبان این حوزه قرار داده اند. در این مقاله به بررسی بیشتر و دقیقتر این موضوع پرداخته شده است. روش تحقیق به صورت کتابخانه ای و گردآوری داده ها و استفاده از منابع نظری و نظری در مورد آموزش علوم تجربی و باورهای غلط بوده است. جامعه آماری در رابطه با تحقیق شامل کلیه اساتید و دانشجویان شهرستان می باشد که برای تدریس و تحصیل در رشته علمی انتخاب می کنند و از این جامعه 011نفر به صورت تصادفی انتخاب شدند. پس از جمع آوری داده ها، داده ها با روش کوواریانس تعدیل و تجزیه و تحلیل شدند. یافته های تحقیق نشان می دهد که عوامل مورد بحث با یکدیگر رابطه عمیق و غیرقابل تحملی دارند و بین آنها رابطه معناداری وجود دارد. . با توجه به نتایج به دست آمده میتوان گفت که نظرات محققین علم در مورد مقوله های ارائه شده در این زمینه کامالً صحیح و مبتنی بر واقعیت است. لذا پیشنهاد می شود مباحث آموزش علوم تجربی و برداشت نادرست درمراکزآموزش عالی و تحصیالت تکمیلی مطرح شود. و نتایج تحقیق در قالب پیشنهادات نظری ارائه شده است

کلید واژگان :

آموزش علوم تجربی ،مفاهیم ،سوءتفاهم ،علم ،تحقیق



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک