چکیده :

هدف پژوهش حاضر ، بررسی رابطه فیلم های آموزشی با میزان یادگیری و انگیزش تحصیلی دانش آموزان پایه هفتم شهر ارومیه در سال تحصیلی 1402-1401 است.روش تحقیق به کارگرفته شده در این مطالعه از نوع پیمایشی مقطعی و با استفاده از پرسشنامه می باشد.جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان پایه هفتم شهر ارومیه بوده و نمونه شامل 113 دانش آموز که به صورت تصادفی و خوشه ای از مدارس راهنمایی ارومیه انتخاب شدند.دانش آموزان به سوالات پرسشنامه پاسخ دادند و داده های حاصل ،از لحاظ میانگین و انحراف از معیار مورد بررسی قرار گرفتند.به طور خلاصه،یافته ها نشان می داد که بین فیلم های آموزشی و میزان یادگیری و انگیزش تحصیلی رابطه مثبت و معنی دار وجود دارد.یعنی استفاده از این فناوری ها می تواند با بالا بردن میزان یادگیری و انگیزش تحصیلی دانش آموزان،بازده آموزشی را افزایش دهد.بنابراین به معلمان توصیه می شود فیلم های آموزشی را در برنامه تدریس خود وارد کنند تا دانش آموزان از مزایای آنها بهره مند گردند.

کلید واژگان :

فیلم آموزشی،میزان یادگیری،انگیزش تحصیلی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک