چکیده :

امروزه دانش، منبع ضروری و پایدار برای کسب مزیت رقابتی است. در عصر تحول و عدم اطمینان‌های محیطی، سازمان هایی موفق هستند که به طور مستمر، دانش تولید کنند و آن را در سراسر سازمان اشاعه داده و در تکنولوژیها، محصولات و خدمات به کار میگیرند. مدیریت دانش فرآیندی است که به سازمانها کمک میکند تا دانش آشکار و دانش ضمنی در سازمان را جمعآوری کرده و در اختیار کاربران داخلی و خارجی قرار دهند. در سالهای اخیر، مدیریت دانش به یک موضوع مهم و حیاتی مورد بحث در متون مدیریت تبدیل شده، به طوری که صاحبنظران بر این باورند که سازمانها با قدرت دانش می توانند برتری های بلندمدت خود را در عرصه های رقابتی حفظ کنند. در این مقاله مفاهیم، مبانی و انواع دانش، مورد مطالعه قرار گرفته و اهداف و ضرورت های مدیریت دانش نیز تبیین گردیده است.

کلید واژگان :

چرخه مدیریت دانش، دانش، دانش صریح، دانش ضمنی، مدیریت دانش.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک