این پژوهش با هدف آموزش بهتر آشنایی با صدای اول «آ» از کتاب سوادآموزی مقطع پیش دبستانی و پایه آمادگی تکمیلی گروه نیازهای ویژه ی ذهنی با روش اقدام پژوهی صورت گرفته است. اطلاعات لازم در این زمینه از روش مصاحبه با معلمان با سابقه، صاحب نظران، اساتید و جستجو در اینترنت و سایتهای مختلف، گردآوری شده است که پس از تشکیل گروه و تقسیم کار، طرح درس مربوطه تدوین و ضمن اجرای آن بازخوردهای لازم توسط اعضای گروه و داوران، به عمل آمد که منجر به یافته های زیر گردید. بهترین شیوه ارائه این درس، به صورت نمایشی و تلفیق یادگیری تیمی، مشارکت گروهی با بازی و فناوری و IT می باشد. مهمترین ابزارهای تدریس این درس عبارتند از: وسایل و اشیاء واقعی، محتواها، اپلیکیشن¬ها و نرم افزارهای آموزشی و ارائه¬ی آنها با تخته هوشمند و موبایل و همچنین قرار گرفتن دانش آموزان در محیط های بازی و پر نشاط می باشد. مهمترین چالشهای فراسوی معلمان در این درس انتزاعی بودن مطالب درس می¬باشد. از یافته¬های این پژوهش می¬توان نتیجه گرفت برای تدریس این مبحث درسی، مشارکت گروهی و استفاده از شیوه تدریس نمایشی، نمایش خلاق و تدریس بازی محور، می¬تواند در تفهیم مطالب به دانش آموزان استثنایی و معلمان کمک شایانی نماید.
کلید واژگان :صدای «آ»، دانش آموزان کم توان ذهنی، روش تدریس انتزاعی
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6170292374691397
- سال انتشار : 1402
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : هشتمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش
- برگزار کنندگان : دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران
- تاریخ ثبت : 1402/09/27 21:52:26
- ثبت کننده : محمدباقر فرقانی اوزرودی
- تعداد بازدید : 39
- تعداد فروش : 0