چکیده :

این پژوهش با هدف آموزش بهتر آشنایی با صدای اول «آ» از کتاب سوادآموزی مقطع پیش دبستانی و پایه آمادگی تکمیلی گروه نیازهای ویژه ی ذهنی با روش اقدام پژوهی صورت گرفته است. اطلاعات لازم در این زمینه از روش مصاحبه با معلمان با سابقه، صاحب نظران، اساتید و جستجو در اینترنت و سایتهای مختلف، گردآوری شده است که پس از تشکیل گروه و تقسیم کار، طرح درس مربوطه تدوین و ضمن اجرای آن بازخوردهای لازم توسط اعضای گروه و داوران، به عمل آمد که منجر به یافته های زیر گردید. بهترین شیوه ارائه این درس، به صورت نمایشی و تلفیق یادگیری تیمی، مشارکت گروهی با بازی و فناوری و IT می باشد. مهمترین ابزارهای تدریس این درس عبارتند از: وسایل و اشیاء واقعی، محتواها، اپلیکیشن¬ها و نرم افزارهای آموزشی و ارائه¬ی آنها با تخته هوشمند و موبایل و همچنین قرار گرفتن دانش آموزان در محیط های بازی و پر نشاط می باشد. مهمترین چالشهای فراسوی معلمان در این درس انتزاعی بودن مطالب درس می¬باشد. از یافته¬های این پژوهش می¬توان نتیجه گرفت برای تدریس این مبحث درسی، مشارکت گروهی و استفاده از شیوه تدریس نمایشی، نمایش خلاق و تدریس بازی محور، می¬تواند در تفهیم مطالب به دانش آموزان استثنایی و معلمان کمک شایانی نماید.

کلید واژگان :

صدای «آ»، دانش آموزان کم توان ذهنی، روش تدریس انتزاعی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک