چکیده :

شکل نوشتاري زبان در واقع عالي ترين و پيچيده ترين شکل ارتباطي است و در ميان مهارت هاي تحصيلي پايه، ملموس ترين مهارت نام گرفته است؛ چرا كه نوشته سندي كتبي از خود بر جاي مي گذارد.)سليمي،1111 (خوشنويسي و زيبا نويسي داراي نوعي آميختگي با حيات فردي و اجتماعي هر انسان است. اين امر در جامعه ي ما كه داراي سنت ديرپاي فرهنگي در زمينه ي هنر خط مي باشد، داراي ارزش و اعتبار مضاعف است.)تيموري، كاوه، 1111 (زبان نوشتاري، اجراي حركتي ترسيمي و زنجيره اي - نمادهايي است كه به وسيله ي آن ها افکار و دانش انتقال مي يابند .نوشتن با چند مهارت بسيار مشخص، از جمله نگهداري موضوع در ذهن، تنظيم موضوع به صورت كلمه، ترسيم گرافيکي شکل هر حرف و كلمه، به كارگيري صحيح ابزار نوشتن و داشتن حافظه ي ديداري و حركتي 1كافي ارتباط دارد. )والاس و مک لافلين، 1111 ) با توجه به اهميت مسئله ارتباط در جهان و همچنين خط و نوشتن به عنوان يکي از عوامل مؤثر در جهان كنوني مي بايست سعي فراوان صورت گيرد تا افراد با سواد با خطي خوش افکار خود را به ديگران منتقل كنند و خوشنويسي و درست نويسي را هم به عنوان يک علم و هم به عنوان يک هنر فرا گيرند. لذا مي بايست با بررسي علل و عوامل بد خطي دانش آموزان تلاش براي رفع آن از طرف افراد متخصص صورت مي گيرد.بنابراين در اين تحقيق سعي شده است كه عوامل موثر بر خط دانش آموزان بررسي شود.

کلید واژگان :

بدخطي، خط ناخوانا، شکل صحيح كلمات، خوش نويسي.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک