چکیده :

مقدمه: موضوع تبلیغات دهان‌به‌دهان که زیرمجموعه‌ای از ترویج (یکی از عناصر چهارگانه آمیخته بازاریابی) است، موضوعی است که در این چند سال اخیر موردتوجه شرکت‌ها قرارگرفته است و آن را یک نوع روش ارتباطی مناسب برای برقراری ارتباط با مصرف‌کنندگان می‌دانند که تأثیر بسزایی دارد. چرا که هرچه بازارها رقابتی‌تر می‌شوند، مشتریان به مهم‌ترین منبع شرکت‌ها تبدیل می‌شوند که موجب توسعه مدیریت روابط با مشتری می‌گردد(خالقی تبار، 1390). در محيطي كه اعتماد به سازمان‌ها و آگهی‌های تبليغاتي کاهش‌یافته است، ارتباطات دهان‌به‌دهان راهي براي دست‌یابی به مزيت رقابتي است.( جلیلیان، ابراهیمی، محمودیان، 1391). مزایای تبلیغات دهان‌به‌دهان، مانند هزینه پایین، تأثیرگذاری بالا، کاهش هزینه‌های ریسک خریدار، پذیرش سریع از جانب مشتریان ازجمله دلایلی است که توجه اهل تجارت را به خود جلب کرده است. و به دلایل مختلفی از جمله نقشی که بازاریابی و تبلیغات در پیش برد اهداف سازمان‌ها و شرکت‌ها دارد. و مطالعات ورزشی محدودی در این زمینه، که بارز ترین پژوهش مربوط به خبیری و محمدی، (1391) است که در مطالعه خود عوامل مؤثر بر مشاركت مشتريان باشگاه‌های بدن‌سازی در ارتباط دهان‌به‌دهان مورد بررسی قرار دادند. صورت گرفته است و اهمیت آگاهی از قصد خرید مشتری و همچنین مزایای این شیوه از تبلیغات که قبلاً بیان شد داشتن شیوه مناسب و کارا که بتواند شرکت ها و سازمان ها را در دستیابی به اهداف خود و کسب موفقیت یاری نماید، ضروری به نظر می آید. بنابراین در این پژوهش محقق درصدد آن است تا میزان نقش این شیوه از بازاریابی را در قصد خرید محصولات (البسه ) ورزشی مورد بررسی قرار دهد.

کلید واژگان :

دهان‌به‌دهان، ریسک ادراک‌شده، قصد خرید. البسه ورزشی، تخصص، مشابهت



ارزش ریالی : 100000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک