چکیده :

در این مقاله به انواع نظریه های انگیزشی پرداخته شده است عمدتا انگیزه مادی دارند در عین حال در سازمانهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرند و میزان بهره وری و کار ایی و اثر بخشی را افزایش می دهند لیکن انگیزش در مرام ومسلک امام حسین(ع) یک انگیزش الهی، درونی، وقلبی است یعنی رابطه ای که امام حسین (ع) با خداوند متعال ، حضرت رسول (ص) و امام علی (ع) و امام حسن مجتبی(ع) بر قرار نموده است موجب درخشش شخصیت والای امام حسین(ع) گردیده و معنویت سراسر وجود مبارک او را پر کرده است پس به واقع نمی توان انگیزه از نوع مادی را در این عرصه وارد نمود اما از آنجائیکه می خواهیم ارتباطی بین مفاهیم مدیریت اسلامی و مدیریت بر قرار کنیم لاجرم یک مقایسه تطبیقی بین انگیزشی که امام حسین (ع) در بین یارانش، خانواده اش و اطرافیانش ایجاد نمود و نظریه های انگیزشی صورت گرفته و وجوه تمایز و تشابه آن در این مقاله در حد بضاعت بیان شده است ، همچنین سیره امام حسین(ع)نیز در رابطه با انگیزش مطرح گردیده است.

کلید واژگان :

انگیزش، موفقیت سازمانی، انگیزه مادی، انگیزه الهی، سیره و امام حسین(ع).



ارزش ریالی : 100000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک