چکیده :

مقدمه و هدف: با توجه به اهميت نقش كارآفريني در رابطه با خلاقيت، اين پژوهش با هدف بررسي رابطه بين كارآفريني با خلاقيت در دانشجويان انجام شد. روش: این پژوهش از نوع توصیفی- همبستگی بود. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانشجویان دانشگاه تبریز بودند که از این میان تعداد 200 نفر به روش نمونه گیری خوشه‌ای انتخاب شدند. برای گردآوری داده‌ها از پرسشنامه خلاقیت عابدی و پرسشنامه سنجش كارآفريني اسكاربروف و زيمرر استفاده شد. داده‌ها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و آزمون t و با نرم افزار SPSS مورد تجزیه تحلیل قرار گرفتند. نتایج: نتایج نشان داد بين كارآفريني با خلاقيت رابطه مثبت و معني داري وجود دارد. همچنين نتايج آزمون t نشان داد كه بين ميانگين كارآفريني زنان و مردان تفاوت معني داري وجود دارد. اما بين ميانگين خلاقيت زنان و مردان تفاوت معني داري ديده نشد. بحث: بنابراين كارآفريني و خلاقيت لازم و ملزوم يكديگرند و خلاقيت زيربناي كارآفريني محسوب مي شود.

کلید واژگان :

كارآفريني، خلاقيت، دانشجویان.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک