چکیده :

ارزیابی عملکرد و دریافت پیشنهادات و نیازهای کاربران از روشهای رایج در جهت دستیابی به تعالی عملکرد در کتابخانه-هاست. لذا برای پیشبرد اهداف، ارزیابی کیفیت خدمات کتابخانه¬های دانشگاهی از نظر کاربران امری ضروری است. پژوهش حاضراز نوع کاربردی و به روش پیمایشی با استفاده از پرسشنامه استاندارد لایب¬کوال مبنی بر 23 شاخص در قالب سه بعد تاثیرگذاری خدمات، کنترل اطلاعات و کتابخانه به عنوان یک مکان و فضا انجام شده است. روش نمونه¬گیری در این پژوهش، نمونه¬گیری تصادفی است که برای تعیین حجم نمونه از جدول نمونه¬گیری مورگان استفاده شده است. کیفیت کتابخانه¬ی مرکزی دانشگاه شاهد در مولفه¬های لایب کوال در سطوح مختلف بررسی و وضعیت کلی کتابخانه ارزیابی و مولفه¬های قوی و ضعیف در آنها مشخص شد. تصویری کلی از کیفیت خدمات ارائه شده در کتابخانه مرکزی دانشگاه شاهد بدست آمد. در وضعیت فعلی، کتابخانه¬ی مورد مطالعه در مولفه اثر خدمت عملکرد مطلوبی داشته است ولی در مولفه های کنترل اطلاعات و کتابخانه به عنوان یک مکان مورد رضایت کاربران قرار نگرفته است.

کلید واژگان :

کتابخانه مرکزی، کیفیت خدمات، لایب کوال، دانشگاه شاهد



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک