چکیده :

هدف: هدف پژوهش حاضر، مقایسه تعالی سازمانی در دانشگاه رازي و دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه با استفاده میباشد. EFQM از مدل روش: روش پژوهش توصیفی - تحلیلی و به لحاظ هدف، کاربردي است. جامعه آماري شامل کلیه کارکنان اعم از روسا، معاونین و کارشناسان دانشگاه رازي و دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه میباشند که با استفاده از روش نمونهگیري تصادفی ساده 230 نفر به عنوان نمونه آماري انتخاب شدند به منظور گردآوري دادهها از پرسشنامه استفاده گردید که شامل 9 فاکتور، پنج فاکتور اول مربوط به توانمندسازها و EFQM استاندارد 50 سوالی چهار فاکتور بعدي مربوط به نتایج میباشد. جهت اطمینان از روایی پرسشنامه از دیدگاه متخصصین و جهت 0) استفاده گردید. یافتههاي پژوهش با استفاده از آمار توصیفی / تعیین پایایی آن از آزمون آلفاي کرونباخ ( 82 مورد SPSS آزمون یو من ویتنی) و نرمافزار ،T و آمار استنباطی (آزمون کولموگراف اسمیرنوف، آزمون تجزیه و تحلیل قرار گرفت. 65 ) بهتر از دانشگاه فرهنگیان /21+8/ یافته: یافتههاي پژوهش نشان داد که تعالی سازمانی در دانشگاه رازي ( 65 59 از امتیاز دانشگاه فرهنگیان /20+16/ 54/55+11/17 ) میباشد و تنها در معیار رهبري امتیاز دانشگاه رازي 02 ) 61/51+71/15 کمتر بود. نتیجه: از اینرو مدیران دانشگاه با تاکید بر نیازهاي کنونی، فرآیندها و ذینفعان و کسب اطلاعات دقیق از عملکرد دانشگاه باید به بازنگري مستمر راهبردهاي خود پرداخته و با شناسایی فرآیندهاي بازنگري شده و شایستگی کارکنان، نظرسنجی از دانشجویان را سرلوحه کار قرار دهند.

کلید واژگان :

تعالی سازمانی، ارزیابی عملکرد، مدلEFQM



ارزش ریالی : 150000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک