چکیده :

اسناد مربوط به استانداردهای سواد اطلاعاتی 2002، سه پیش نویس و متن نهایی چارچوب سواد اطلاعاتی 2016 مرور گردید. چارچوب جدید 2016 و مبانی نظری حاکم بر آن مانند نظریه معنابخشی و رویکرد ساخت‌گرایانه، تفاوت‌ها و شباهت‌های این دو سند بررسی شد. چارچوب سواد اطلاعاتی 2016 با ساختار متفاوتی تدوین شده و با توجه به تغییرات محیط اطلاعاتی جدید و نظام‌های آموزشی مبتنی بر فضای اطلاعاتی و ارتباطی نوین می‌تواند به عنوان چارچوبی مناسب در آموزش سواد اطلاعاتی مورد استفاده قرار گیرد.

کلید واژگان :

, چارچوب سواد اطلاعاتی برای آموزش عالی 2016, استاندارهای سواد اطلاعاتی 2002, نظریه معنابخشی, ساخت‌گرایی, آموزش سواد



ارزش ریالی : 600000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک