اینترنت یک بستر زیرساختی کسب وکار را برای تجارت الکترونیک فراهم کرده است بهطوریکه آمارها نشان دهنده روند رو به رشد خرید اینترنتی هستند. یکی از کاربردهای مورد توجه در فضای مجازی، تجارت الکترونیک است که موجب تحولی شگرف در روابط کسبوکار و مشتریان شده و سهم عمدهای از تعاملات تجاری را به خود اختصاص داده است. از شیوههای نوین خرید که از مزایای گستردهای بهرهمند است، خرید اینترنتی است. در حال حاضر، بسیاری از خریدوفروشها در سراسر دنیا به این شیوه صورت میگیرند؛ ازاینرو، شناسایی صحیح نیازمندیهای مشتریان و خرید اینترنتی که انجام میدهند و پاسخ سریع به این نیازمندیها، کلید موفقیت تجاری و افزایش وفاداری مشتریان محسوب میشود. به منظور بررسی عوامل ایجاد وفاداری الکترونیکی برای سازمانهای ارائهدهنده خدمات خرید الکترونیکی، این تحقیق عوامل تأثیرگذار بر وفاداری مشتریان در خرید اینترنتی را شناسایی و بررسی مینماید و با تهیه پرسشنامه و با استفاده از فرآیند تصمیمگیری سلسله مراتبی فازی، وزن یا درجه اهمیت هریک از شاخصها را به دست میآورد و درنهایت آنها را رتبهبندی مینماید. با کمک نتایج بهدستآمده نشان خواهیم داد که کدام شاخص برای مشتریان، مهمترین عامل در ایجاد وفاداری الکترونیکی خواهد بود.
کلید واژگان :وفاداری الکترونیکی، شرکت های ارائه دهنده خدمات الکترونیک، مشتری، فرآیند تصمیمگیری سلسله مراتبی فازی
ارزش ریالی : 600000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 1148537741898157
- سال انتشار : 1395
- نوع مقاله : پذیرفته شده در مجلات Scopus ,ISI با 4>IF>
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : مجله علمی پژوهشی - مدیریت صنعتی دانشگاه ازاد اسلامی سنندج IF=0.026
- IF مجله : IF=0.026
- ISSN :
- تاریخ ثبت : 1395/11/07 00:20:18
- ثبت کننده : لیلا عبداله زاده رامهرمزی
- تعداد بازدید : 193
- تعداد فروش : 0