چکیده :

هدف: مطالعه حاضر با هدف بررسی تاثیر آموزش کنش­های اجرایی بر کاهش اختلال­ های رفتاری در دانش ­آموزان نارساخوان انجام شد. روش: پژوهش حاضر از نوع آزمایشی و با طرح پیش‌آزمون – پس‌آزمون با گروه کنترل انجام شده است. جامعهء آماری این تحقیق شامل تمامی دانش­ آموزان نارساخوان در پایه دوم و سوم شهرستان عباس­ آباد استان مازندران در سال تحصیلی 92- 1391 بوده است. آموزش کنش­ های اجرایی طی 10 جلسه به مدت 1 ماه به گروه آزمایش ارائه شد، در حالی که گروه کنترل هیچ آموزش خاصی را دریافت نکردند. هر دو گروه در پیش ­آزمون و پس ­آزمون با پرسشنامه اختلال ­های رفتاری آخنباخ مورد سنجش قرار گرفتند. یافته‌ها: نتایج نشان داد که تفاوت معناداری بین دو گروه کنترل و آزمایش از نظر اختلال ­های رفتاری وجود دارد. نتیجه‌گیری: آموزش کنش‌های اجرایی می‌تواند میزان اختلال‌های رفتاری را در دانش ­آموزان نارساخوان کاهش دهد. پس در آموزش و درمان دانش ­آموزان نارساخوان، تقویت کنش­ های اجرایی باید به عنوان یکی از محورهای اصلی مورد توجه متخصصان و مربیان قرار گیرد.

کلید واژگان :

نارساخوانی، کنش های اجرایی، اختلال های رفتاری



ارزش ریالی : 600000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک