این پژوهش چگونگی بکارگیری رویکرد TQM برای دستیابی به مدیریت کیفیت زنجیرهی تأمین در صنایع را توصیف میکند. برای این منظور در این تحقیق پس از شناسایی ساختار مدیریت زنجیره تأمین و عملیات مدیریت کیفیت از طریق مرور مفهومی ادبیات، تعریفی مفهومی و جامع از مدیریت کیفیت زنجیرهی تأمین (SCQM) ارائه شده و در نهایت با بررسی ابعاد آن و توسعه چارچوبی مفهومی از مدیریت کیفیت زنجیرهی تأمین، چراغ راه صنعت گاز در پیادهسازی مدیریت کیفیت در زنجیره تأمین و دستیابی به مزایای رقابتی و ارضای هر چه بیشتر مشتریان شده است. نتایج نهایی تحقیق نشان داد که در مجموع صنعت گاز کشور از نظر عوامل موثر در پیادهسازی مدیریت کیفیت زنجیره تأمین در وضعیت مطلوبی قرار دارد هر چند که در دو حوزه «رهبری کیفیت در زنجیرهی تأمین» و «رویکرد فرآیندی در مدیریت کیفیت زنجیرهی تأمین» در زنجیره تأمین خود، وضعیت مطلوبی ندارد و می بایستی تقویت گردد.
کلید واژگان :عملکرد، مزیت رقابتی، مدیریت کیفیت فراگیر (TQM)، مدیریت زنجیره تأمین (SCM)، مدیریت کیفیت زنجیره تأمین (SCQM)، صنعت گاز.
ارزش ریالی : 600000 ریال
با پرداخت الکترونیک