چکیده :

درک واکنش های رفتاری بازدیدکنندگان برای بازاریابان و مدیران مقصد گردشگری مهم می باشد . مقاله ی حاضر تأثیر عواملی چون ویژگی های مقصد، کیفیت درک شده خدمات گردشگری، ارزش درک شده و رضایت را بر واکنش های رفتاری مورد بررسی قرار می دهد. جامعه ی آماری این تحقیق کلیه ی گردشگران منطقه ی گردشگری طرقبه مشهد مقدس در تابستان 1390 هستند که 393 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شد. برای جمع آوری داده ها پرسشنامه ای محقق ساخته تهیه شد که پس از تأیید روایی و پایایی توزیع، و داده ها بعد از جمع آوری با استفاده از تکنیک مدل یابی معادلات ساختاری در نرم افزار لیزرل تحلیل گردید. مطابق با نتایج مدل یابی معادلات ساختاری، ویژگی های مقصد به طور مستقیم مثبت بر کیفیت درک شده خدمات گردشگری در مقصد تأثیر گذار است و ارزش درک شده و رضایت به طور مستقیم مثبت از کیفیت درک شده تأثیر می پذیرد، علاوه بر این تأثیر مستقیم مثبت ارزش درک شده و رضایت بر واکنش های رفتاری نیز تأیید شده و همچنین نتایج نشان داد که کیفیت خدمات درک شده بازدیدکنندگان به صورت غیر مستقیم و از طریق متغیرهای میانجی رضایت و ارزش درک شده، بر واکنش های رفتاری تأثیر گذار است.

کلید واژگان :

ویژگی¬های مقصد گردشگری، کیفیت خدمات درک شده، ارزش درک شده، رضایت، واکنش¬های رفتاری، طرقبه.



ارزش ریالی : 600000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک