چکیده :

اهمیت نقش مشتری در مدیریت یک شرکت در طی بیست سال اخیر رو به فزونی بوده است. ظرفیت های سازمانی یک شرکت چه با جهت گیری درونی و چه بیرونی برای افزایش خلق ارزش مشتری ضروری است. بر این اساس هدف از انجام این پژوهش بررسی تاثیر ظرفیت¬های سازمانی (مدیریت دانش، بازارگرایی و مدیریت ارتباط با مشتری) بر خلق ارزش برای مشتری در صنعت بانکداری می باشد. این مطالعه با استفاده از طرح پژوهش از نوع توصیفی- پیمایشی، مبتنی بر روش همبستگی می¬باشد. جامعه آماری منتخب، مدیران و کارشناسان بازاریابی شعب بانک سپه در کلان شهر تبریز می¬باشند و با استفاده از پرسشنامه محقق¬ساخته اطلاعات مورد نظر مشتریان جمع¬آوری گردید. پایایی همه متغیر در دامنه قابل¬ قبول قرار دارند. برای آزمون مدل از روش کمترین مربعات جزیی و نرم¬افزار PLS-Graph استفاده شد. نتایج نشان داد که مدیریت دانش بر بازارگرایی و مدیریت ارتباط با مشتری تاثیر مثبت و همچنین بازارگرایی، مدیریت ارتباط با مشتری و مدیریت دانش بر خلق ارزش بر مشتری تأثیر مثبت دارد. بر اساس نتایج تحقیق به طور کلی می‌توان اینگونه نتیجه‌گیری نمود که در عصر حاضر پرداختن به بازاریابی مبتنی بر دانش، یک ضرورت می‌باشد و استفاده از آن به عنوان یکی از مهمترین مزیت‌های رقابتی کسب و کارها محسوب می‌گردد.

کلید واژگان :

مديريت دانش، بامارگرايي، مديريت ارتباط با مشاتري، خلاق ارمش باراي مشاتري، مادل معااد ت ساختاري



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک