این مطالعه در جستجوی دستیابی به دو هدف عمده میباشد. هدف اول، ارائه الگوی انتخاب دفتر خدمات مسافرتی با تمرکز بر تورهای تفریحی میباشد. هدف دوم مطالعه، مقایسه مهمترین عوامل تاثیرگذار بر انتخاب دفاتر خدمات مسافرتی با توجه به ویژگیهای جمعیت شناختی (جنسیت، وضعیت، تأهل، سن، تحصیلات، شغل و درآمد) میباشد. یافتهها در مورد هدف نخست با استعانت از روش نمونهگیری خوشهای بین مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و همچنین دریافت 98% از پرسشنامههای توزیع شده ذیربط در میان گردشگران داخلی، با استفاده از روش آماری تحلیل عاملی و آزمون فریدمن بیانگر آن است که از نظر گردشگران، الگوی انتخاب دفتر خدمات مسافرتی شهر تهران در برگیرنده پنج عامل، ویژگی محصول (تور بستهبندی شده توسط دفاتر خدمات مسافرتی)؛ نحوه خدمات رسانی کارکنان؛ قیمت؛ تبلیغات و نهایتاً شواهد فیزیکی و جایگاه دفاتر خدمات مسافرتی و منابع اطلاعاتی گردشگران میباشد. یافتهها در رابطه با هدف دوم با استعانت از آزمونهای t استودنت و تحلیل واریانس یکطرفه (ANOVA) بیانگر آن است که فقط در رابطه با جنسیت و شغل تفاوت معنی داری در سطح اطمینان 95 درصد مشاهده گردید.
کلید واژگان :گردشگران داخلی، الگو، انتخاب، دفتر خدمات مسافرتی، تور تفریحی، شهر تهران.
ارزش ریالی : 600000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 3148631394436054
- سال انتشار : 1395
- نوع مقاله : پذیرفته شده در مجلات Scopus ,ISI, با IF=0
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : دو فصلنامة علمي پژوهشي كاوشهاي مديريت بازرگاني،
- برگزار کنندگان :
- ISSN :
- تاریخ ثبت : 1395/11/17 20:29:04
- ثبت کننده : ابولفضل(اردشير) تاج زاده نمين
- تعداد بازدید : 178
- تعداد فروش : 0