چکیده :

این مقاله به ارایه راهبردهای بازاریابی گردشگری در شهر تهران در خصوص گردشگری مذهبی پرداخته است. در همین راستا موضوع هایی از قبیل گرشگری مذهبی، گردشگری ، مذهب و زیارت را مطرح کرده و با انجام مطالعاتی که از مقاصد دیگر مذهبی در دنیا صورت گرفته و راهبردهایی که باعث توسعه گردشگری مذهبی در آن مقاصد شده اند، مورد جمع بندی قرار گرفته ست. در ادامه با ارایه 29 راهبرد پیشنهادی که حاصل انجام مطالعات میرانی و کتابخانه ای بوده، آنها را از طریق پرسشنامه با استفاده از روش تحقیق توصیفی- پیمایشی و با استفاده از نمونه گیری تصادفی بین 202 نفر پخش گرید و این راهبردها از نظر میزن اهمیت با استفاده از نرم افزار SPSS و آزمون فرید من و تحلیل عاملی تاییدی دسته بندی شد و در نهایت راهبردهای مربوط به خدمات که دارای بیشترین اهمیت بودند را به عنوان راهبرد اصلی انتخاب و ارایه نموده است.

کلید واژگان :

گردشگری مذهبی، زایر، مکان های مقدس، زیارت و راهبردهای بازاریابی



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک