پژوهش حاضر با هدف طراحی مدل تابآوری رفتار کارآفرینانه در دانشگاه فنی حرفهای البرز انجام شد. پژوهش حاضر از نوع کیفی و تحلیل مضمون بوده است. مشارکتکنندگان کارشناسان و اساتید کارآفرینی بودند که با تعداد 12 نفر از آنها مصاحبه شد. برای ارائه مدل اولیه از نرمافزار MAXQDA12 استفاده شد. نتايج پژوهش نشان داد که پديده محوري تابآوری رفتار کارآفرینانه در دانشگاه داراي چهار بعد محرکهاي محيطي، عوامل توسعه دهنده، بازدارنده هاي محيطي و عوامل محدود کننده است. براي افزایش تابآوری رفتار کارآفرینانه در دانشگاه راهبرد مالي و قانوني، راهبرد عملياتي، راهبرد بينالمللي و راهبرد سیاستگذاری نياز است كه به پيامدهاي اقتصادي، علمي و فرهنگي در سطح كشور منجر ميشود. زمینههاي مالي و اقتصادي، پشتيباني و سیاستگذاریهای مناسب در محيط متغير و فضاي رقابتي شديد به راهبردهاي تابآوری رفتار کارآفرینانه در دانشگاه کمک ميکند تا با شرايط مناسب عملياتي شود. در اين زمينه و موانع علمي، انساني، مديريتي، قانوني، ساختاري و مالي مطرح است كه با شناسايي و رفع آنها ميتوان به بهبود ابعاد تابآوری رفتار کارآفرینانه در دانشگاه و راهبردهاي اساسی كمك كرد.
کلید واژگان :کارآفرینی، کارآفريني دانشگاهی، تابآوری، رفتار کارآفرینانه
ارزش ریالی : 350000 ریال
با پرداخت الکترونیک