چکیده :

خروجی رسانه‌های اجتماعی، یکی از ابزارهای عالی برای تقویت روابط با مشتریان به شمار می‌روند. یکی از روش‌های خاص انجام این کار،‌ ایجاد صفحات هواداران برند در سایت‌ شبکه‌‌های اجتماعی است. شرکت‌ها می‌توانند پست‌های برند(حاوی ویدیو، پیام، پرسش و آزمون، اطلاعات و مواد دیگر) را در صفحات هواداران برند بگذارند. مشتریان می‌توانند با هواداری از صفحات عنوان کنند که آنها پست برند را دوست دارند یا اینکه در مورد آن نظر بدهند. این فرایند دوست‌داشتن و نظردادن در پست برند، محبوبیت پست برند را نشان می‌دهد. در این مقاله می‌خواهیم محرک‌های اصلی محبوبیت پست برند را تعیین کنیم. ما 255 پست برند مربوط به 11 برند بین‌المللی که در شش دسته محصول پخش شده‌اند را تجزیه و تحلیل خواهیم کرد. نتایج نشان می‌دهند که قراردادن پست برند در بالای صفحه هواداران برند، محبوبیت برند را افزایش می‌دهد. اما یافته‌ها نشان از آن دارند که محرک‌های مختلفی بر میزان علاقه ها (لایک=like) و تعداد نظرها تاثیر می‌گذارند. پست‌های برندی با خصوصیات روشن و تعاملی، تعداد لایک‌ها را افزایش می‌دهند. از این گذشته سهم نظرهای مثبت در پست برند، ارتباط مثبتی با تعداد لایک‌ها دارد. تعداد نظرها را می‌توان با پست برند تعاملی مانند استفاده از یک سوال افزایش داد. سهم نظرات مثبت و منفی دارای ارتباط مثبتی با تعداد نظرات هستند. نتایج این تحقیق، مدیران صفحات هواداران را هدایت می‌کند تا بخوبی در مورد مشخصه‌ها یا محتوایی که در پست‌ها قرار می‌دهند، تصمیم‌گیری کنند.

کلید واژگان :

رسانه‌های اجتماعی، سایت‌های شبکه اجتماعی، ارتباطات بازاریابی، بازاریابی رابطه.



ارزش ریالی : 150000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک