چکیده :

هدف تحقیق حاضر بررسی ویژگی های کارآفرینی هنرآموزان و هنرجویان هنرستانهای فنی حرفه ای و کاردانش شهر سنندج بوده است. روش مطالعه به شیوه توصیفی و بر روی 285 نفر هنرآموز و هنرجو که با روش نمونه گیری طبقه ای انتخاب شده اند، صورت گرفته است. روش گردآوری داده ها از طریق پرسشنامه استاندارد سنجش ویژگی های کارافرینی که متشکل از 30 سوال و دارای 6 گویه بوده، می باشد. نتایج تحقیق نشان داد که هنرجویان در همه مولفه ها و ویژگی های کارافرینی به جز تحمل ابهام از هنرآموزان پیشی گرفته اند و این ویژگی ها در هنرجویان بیشتر از هنرآموزان برجسته تر است همچنین نتایج نشان داد سطح سواد و تحصیلات عامل بسیار مهمی در تعیین ویژگی های کارآفرینی است، به این صورت که هرچه سطح سواد بالا رود به همان میزان ویژگی کارآفرینی در فرد افزایش می یابد و عامل جنسیت نقش مهمی در تعیین ویژگی کارآفرینی در بین هنرآموزان دارد نتایج نشان دهنده این واقعیت است که ویژگی کارافرینی در بین مردان بیشتر از زنان است و این در حالی است که این اختلاف و تفاوت در هنرجویان زن و مرد وجود ندارد.

کلید واژگان :

کارآفرینی، مؤلفه های کارآفرینی، هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش، آموزش و پرورش.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک