چکیده :

سندتحول بنیادین باهدف تحولی زیربنایی دراموزش و پرورش بدلیل عدم ابتناء سیستم اموزش و پرورش برفلسفه تعلیم و تربیت اسلامی و برای نیل به اهدافی ازجمله تربیت باورعمیق به اسلام و اندیشه ها و ارزش های والا و درنهایت دستیابی به چشم انداز و طراحی شده است ازانجا که متفکرین اسلام اصول 1404 اهداف تعلیم و تربیت درافق ومبانی اندیشه های عقلی خودرا با مبانی دینی قران و سنت تطبیق داده اند و هدف نهایی سند تحول بنیادین نیز دستیابی به پرورش یافتگانی باشایستگی ها و توانمندی های اعتقادی برمبنای فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی است لذا مقایسه و تطبیق دوباره سند تحول بنیادین بامبانی اندیشه های متفکران اسلامی روشنگر مسیر پیشروی سندتحول بنیادین اصلاح خلاء های احتمالی و درنهایت تقویت بنیانهای نظری سند خواهد شد دراین راستا پژوهش حاضر به بررسی تربیت ازمنظر سند تحول بنیادین اموزش و پرورش می پردازد درسند تحول بنیادین درراستای رویکرد جامع و متوازن مفهوم تربیت به جای تعلیم و تربیت استفاده شده است و تعلیم ازمقتضیات تربیت برشمرده شده است تعلیم و تربیت دراسلام اعم مطالب را به تربیت اختصاص داده و به تعلیم کمتر پرداخته است.

کلید واژگان :

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ، حیات طیبه، ، تربیت تعلیم



ارزش ریالی : 150000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک