چکیده :

امروزه مهمترين سرمايههاي يك سازمان، كاركنان هوشمند و با دانش آن هستند كه با خلق فرآيندهاي سازماني نوين، فناوريهاي جديد و توسعه خدمات جديد، سازمان را به مزيت رقابتي پايدار رهنمون مينمايند. سازمانها به افرادي نياز دارند كه بتوانند در جهان بهطور روزافزون پيچيده، هوشمندانه و پيشرفته عمل كنند. به همين دليل است كه بايد روي ياددهي افراد تمركز كنند تا نه فقط فكر كنند بلكه ياد بگيرند چگونه فكر كنند. براي خلق رهبراني با مهارتهاي حل مسئله، بايد بهطور مستمر روي توسعه افراد سرمايهگذاري شود. افراد سازماني ميخواهند احساس كنند جزء مكمل سازمان هستند، آنها ميخواهند مداوم ايدههاي نو، مهارتهاي نو و رويكردهاي نو نسبت به مشكلات قديمي را ياد بگيرند. آنها ميخواهند توسط كساني رهبري شوند كه در آنها ايجاد انگيزه كنند، آنها را پاسخگو نگه دارند و براي آينده نامعلوم آماده سازند. با توجه به اهميت اين موضوع براي توسعه سازماني، در اين مقاله به بررسي سازمان ياددهنده پرداختهايم. سازمانهاي ياددهنده با توسعه مؤثر مهارتهاي رهبري در كاركنانشان، به طور مداوم خود را بهبود ميبخشند. رهبران باتجربه آموزش را سرلوحه كار قرار ميدهند و به يادگيري و ياددهي مشتاق هستند. كاركنان در محيطي كه جستجوي دانش و ديدگاههاي جديد، يك هنجار قابل قبول محسوب ميشود بيشتر راغب هستند تا تغييرات بازار را جستجو كنند و براي آنها پاسخهاي جديد بيابند. وظيفه رهبران نيز در سازمانهاي ياددهنده در اختيار گرفتن سرمايه انساني و ايجاد ارزش افزوده براي آن است و اينكار فقط با ياددهي امكانپذيرميباشد

کلید واژگان :

: مديران، رهبران، سازمان ياددهنده، يادگيري سازماني، ارزشهاي سازماني



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک