چکیده :

پژوهش حاضر به دنبال شناسایی و اولویت ­بندی عوامل مؤثر بر تمایل به خرید بسته ­بندی سبز است. پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از لحاظ روش، پیمایشی- علّی می ­باشد. روش گردآوری اطّلاعات میدانی و ابزار گردآوری اطّلاعات پرسشنامه استاندارد است. اطّلاعات میدانی با استفاده از پرسشنامه 41 سؤالی از خریداران محصولات سبز در سال 1399 جمع ­آوری گردیده است. جامعه آماری این پژوهش را تمامی خریداران محصولات سبز(استان مرکزی) تشکیل می ­دهد و اندازه نمونه آماری که به روش در دسترس انتخاب شده برای مشتریان 384 نفر است. داده­ ها با استفاده از نرم­افزار لیزرل و آزمون معادلات ساختاری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. نتایج در پایان حاکی از تأثیر مثبت متغیرهای (هنجارهای فردی، نگرانی ­های زیست محیطی و تمایل به پرداخت) بر تمایل به خرید محصولات سبز و همچنین تأثیر منفی متغیرهای (نگرش و کنترل رفتاری ادراک شده) بر تمایل به خرید محصولات سبز می­ باشد.

کلید واژگان :

نگرش، نگرانی های زیست محیطی، تمایل به پرداخت، تمایل به خرید، هنجارهای فردی.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک