چکیده :

انسان درزندگي به دنبال معنايي مي گرددكه به خاطرآن زندگي مي كند.هدف از انجام این پژوهش بررسی هویت و عزت نفس در بین کارمندان آموزش و پرورش غرب استان مازندران می باشد. در اين پژوهش ازدو روش علي مقايسه اي وهمبستگي استفاده شده است . اين دو روش ،‌ روشهاي جستجوي رابطه متغيرها مي باشند . جامعه مورد تحقيق اين نمونه کارکنان و کارمندان سازمان بهزیستی میباشد که به صورت رندوم انتخاب شدند و بین 200نفر پرسشنامه ها توزیع شد. در اين تحقيق از آزمون های گسترش يافته عيني پايگاه هويت من و از ازمون عزت نفس كوپر اسميت استفاده شده است. براي تحليل اطلاعات ازنرم افزار SPSS استفاده گرديده .نتایج یافته ها حاکی از آن است که بررسي ومقايسه همبستگي بين پايگاههاي هويت وعزت نفس نيزپرداخته شده است همبستگي هابدين صورت مي باشدكه بانمره همبستگي معادل 22/0 بين پايگاه هويت دستيابي وعزت نفس مي توان اظهارداشت كه بين پايگاه هويت دستيابي وعزت نفس رابطه مثبت ومعناداري وجودداردوهمچنين بانمره همبستگي 328/0 بين پايگاه پراكندگي وعزت نفس نيزمي توان بيان داشت كه بين پايگاه هويت پراكندگي وعزت نفس رابطه منفي ومعناداري وجوددارد. امادربررسي نمره همبستگي پايگاه هويت تعليق وعزت نفس كه داراي نمره اي معادل 012/0 ونمره همبستگي پايگاه هويت ممانعت وعزت نفس بانمره همبستگي 028/0 هيچ گونه رابطه معناداري مشاهده نشد.

کلید واژگان :

هویت، عزت نفس، سازمان آموزش و پرورش.



ارزش ریالی : 150000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک