در كسب و كار امروزه، كسب رضايت مشتري و تأمين خواستههاي او نقش حياتي در اهداف سازمان دارد و به عبارتي كليد رشد كسب و كار، در به دست آوردن رضايت مشتري است. بنابراين در سازمانهايي همانند بانكها، لزوم ايجاد واحد يكپارچه مرتبط با امور مشتريان ضروري است. مديريت كارآمد روابط مشتري يك چالش مهم در رقابت كسب و كار شده است. به علاوه، انتظارات و خواستههاي مشتريان، متغير و رو به تكامل است و لذا سيستم ارتباط با مشتريان سيستمي پوياست. مديريت ارتباط با مشتري، مستلزم برخورداري از زيرساختهاي مناسب فني، اقتصادي و نيروي انساني ميباشد. بديهي است كه براي توسعه تجارت الكترونيكي در كشور، ورود به بازارهاي جهاني و عضويت در سازمانهايي نظير سازمان تجارت جهاني، داشتن مديريت روابط با مشتري از الزامات اساسي به شمار ميرود. در اين مقاله، ضمن معرفي مديريت ارتباط با مشتريان و ضرورتهاي استقرار آن و مزايا و چالشهاي پيش روي آن در سازمان، نقش مديريت ارتباط با مشتري در بانكهاي ايران و نقاط ضعف، قوت و اهداف آن نيز مورد مطالعه قرار گرفته شده است.
کلید واژگان :بانك، رضايتمندي، مديريت ارتباط با مشتري (CRM)، مشتري مداري
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6142061924857014
- سال انتشار : 1391
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : اولین همایش منطقه ای پژوهش ها و راه کارهای نوین در حسابداری و مدیریت
- برگزار کنندگان : موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی غیر دولتی سفق تنکابن
- تاریخ ثبت : 1393/10/17 11:57:28
- ثبت کننده : شیما احسان ملکی
- تعداد بازدید : 315
- تعداد فروش : 0