چکیده :

هدف از این تحقیق دیدگاه مصرف کنندگان نسبت به عوامل آموزشی موثر بر پذیرش محصول ارگانیک در میادین میوه و تره بارشهر تهران بود. تحقیق از نوع کاربردی، روش پژوهش توصیفی و جامعه آماری آن شامل 15788 نفر از مصرف کنندگان بود که ازاین تعداد 320 نفر به عنوان نمونه، مورد مطالعه قرار گرفتند. حجم نمونه از طریق فرمول کوکران محاسبه گردید و نمونه گیری به روش طبقه ای نسبی و به شکل تصادفی صورت گرفت. ابزار تحقیق، پرسشنامه ای بود که روایی صوری، محتوایی آن براساس نظرات اساتید تائید و برای تعیین میزان پایایی، از ضریب آلفای کرونباخ ) 0/89استفاده گردید. تجزیه و تحلیل داده ها از طریق نرم افزار SPSS صورت گرفت. یافته ها نشان داد از نظر مصرف کنندگان، مهم ترین عامل آموزشی در پذیرش محصول ارگانیک برنامه های آموزش تلویزیونی بود. نتایج رگرسیون چندگانه به روش گام به گام نشان داد که متغیرهای برگزاری سمینارها و همایش ها، اینترنت، دوستان و آشنایان، تلویزیون، نشریات و مجلات، آموزش به وسیله کارشناسان سلامت و فیلم های آموزشی مرتبط، نقش مثبت بر پذیرش محصول ارگانیک توسط مصرف کنندگان را داشته و 37/1 درصد از تغییرات متغیر وابسته را تبیین نموده اند

کلید واژگان :

دیدگاه مصرف کنندگان عوامل آموزشی پذیرش محصول ارگانیک



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک