چکیده :

در این مقاله عوامل موثر بر مصرف آتی گوشت قرمز ارگانیک با استفاده از رگرسیون به ظاهرنامرتبط و دادههای مقطع زمانی سال 1931 مربوط به 022 خانوار مشهدی، مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد که خانوارهای مشهدی تمایل 93 درصد از گوشت قرمز خود را در آینده به نوع ارگانیک آن اختصاص دهند. همچنین تحلیل / دارند به طور میانگین 5 رگرسیونی نشان داد که متغیرهای سطح تحصیلات افراد مورد مطالعه، تمایل به پرداخت تفاوت قیمت گوشت قرمز ارگانیک نسبت به غیرارگانیک، ارزش غذایی، برچسب ارگانیک و متغیر دلنگرانیهای سلامت انسانی ناشی از مصرف محصولات دامی غیرارگانیک تاثیر مثبت بر تمایل به مصرف آتی گوشت قرمز ارگانیک داشتهاند. با توجه به یافتههای مطالعه، کمک به افزایش آگاهی مردم نسبت به مواد غذایی مصرفی، طراحی مکانیزمی برای الزام به کار بردن برچسب محصولات دامی ارگانیک و نیز کمک دولت به منظور جبران بخشی از تفاوت قیمت موجود به تولیدکننده، پیشنهاد شد.

کلید واژگان :

تمایل آتی به مصرف، رگرسیون به ظاهرنامرتبط، کشش، محصولات ارگانیک



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک