چکیده :

پژوهش حاضر تحت عنوان"بررسی عوامل موثر بر رفتار ارتباطی کارکنان شرکتهای هولدینگ (شرکت زامیاد استان تهران)" است که در چارچوب مباحث ارتباطات سازمانی قرار دارد.، محقق در این مقاله ضمن مطالعه عوامل موثر بر رفتار ارتباطی کارکنان، آنها را به دو دسته کلی (عوامل سازمانی و عوامل پرسنلی) تقسیم؛ و هر کدام از این عوامل کلی را به زیرمجموعه¬هایی که در فرضیه¬ فرعی تحقیق آمده؛ تفکیک نموده است. روش تحقیق "توصیفی – پیمایشی" است که با استفاده از روش میدانی و کتابخانه¬ای به گردآوری اطلاعات پرداخته، و در ادامه به توزیع پرسش¬نامه بین150 نفر از کارکنان شرکت زامیاد استان تهران که دارای مدرک تحصیلی دیپلم، کارشناسی و بالاتر بوده¬اند، اقدام نموده است. همچنین برای نمونه¬گیری بر اساس روش نمونه¬گیری طبقه¬ای تصادفی بر مبنای تعداد معاونتهای این شرکت استفاده گردیده که با توجه به نتایج بدست امده از بین متغیرهای تحقیق؛ سه متغیر (جنسیت- تعداد معاونتها- تحصیلات) نشان می¬دهد که بین دو گروه مرد و زن از لحاظ میانگین رفتار ارتباطی با یکدیگر تفاوت معناداری وجود ندارد و پاسخگوها با توجه به"معاونت و تحصیلات" از لحاظ میانگین رفتار ارتباطی با یکدیگر متفاوت نبودند. برای آزمون فرضیه از تحلیل رگرسیون گام به گام استفاده شده و با توجه به نتیجه دست آمده فرضیه اصلی تحقیق مورد تایید قرار گرفته است که در نهایت با توجه به سطح معناداری 00/0 می¬توان نتیجه گرفت که هر دو عامل (سازمانی و پرسنلی) بر رفتار ارتباطی کارکنان شرکت زامیاد استان تهران موثر بوده است.

کلید واژگان :

ارتباطات سازمانی، شرکت زامیاد استان تهران، مدیریت رفتار سازمانی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک