چکیده :

يكي از اهداف و وظايف مهم نظام آموزش عالي هر كشور پرورش نيروي انساني متخصص و كارآمد مورد نياز جامعه است. با روند تغییرات بین الملل و گذر از جامعه صنعتی به سمت جامعه اطلاعاتی،اتخاذ استراتژی جدید در راستای استفاده از ارزش‏ها و فرصت‏های جدید در دانشگاه‏ها ضروری می‏نماید. به‏ویژه اینکه با توجه به اهمیت امر توسعه همه‏جانبه اقتصادی‏ و سیاسی که توسعه آموزش و پژوهش نقش بسیار کلیدی در آن دارد و نیز اهمیت روزافزون سه انقلاب در دنیا یعنی انقلاب کارآفرینی، انقلاب دیجیتال‏ و انقلاب اینترنت(که به¬سه انقلاب E-D-I معروفند)، دانشگاه‏ها در جهت‏ تغییر الگوهای آموزش و پژوهش و تغییر مهارت‏ها و توانایی‏های دانشجویان‏ باید به تغییرات استراتژیک در حوزه‏های پژوهشی و آموزشی اقدام کنند. با توجه به آنچه در خصوص تغییر و تحولات جهانی و سرعت‏ و شتاب آن‏ها پيداست، حال این موضوع مطرح می‏شود که‏ نقش دانشگاه در ارزش‏آفرینی و آماده‏سازی نیروی انسانی برای‏ کسب ارزش در حوزه سه انقلابی که مطرح گردید چه می‏تواند باشد. در اين مقاله سعي شده است ابتدا به تشريح و بررسي كارآفريني و دانشگاه كارآفرين، نقش دانشگاه¬كارآفرين و ضرورت دانشگاه كارآفرين سپس به موانع ومشكلات و در ادامه به عوامل مؤثر بر توسعه كارآفريني در دانشگاه¬ها و در پايان هم به نتيجه¬گيري و ارائه پيشنهادات پرداخته مي¬شود.

کلید واژگان :

کارآفرین ، سازمانهای کارآفرین، دانشگاه کارآفرین، سيستم هاي آموزشي، کارآفرینی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک