چکیده :

مدیریت دانش، یکی از مهم ترین منابع رقابتی برای هر سازمان محسوب می شود، به نحوی که بسیاری معتقدند که شرکت هایی که بتوانند هرچه سریع تر دانش را کسب و به مرحله کاربردی برسانند در یک بازار رقابتی، موفق تر خواهند بود. از طرفی دیگر، رقابت بین شرکتی اهمیت خود را از دست داده است و رقابت بین زنجیره های تامین جهت ارائه حداکثر ارزش به مشتری، مورد تاکید قرار گرفته است. مدیریت زنجیره عرضه موقعیت استراژی عملیاتی در هر دو زمینه صنایع تولید و خدمات فرض شده است و بیش از 77 سال گذشته شرکت ها به طور جدی استراتژی های مدیریت زنجیره عرضه را در سازمان خود پیاده سازی کرده اند. مدیریت دانش توان مندی اصلی مدیریت زنجیره عرضه و یک عنصر حیاتی از اطلاعات فشرده و محیط های سازمانی چند فرهنگی است. درک اهمیت مدیریت دانش در زنجیره عرضه، تلاشی است که در این تحقیق انجام شده تا یک چهارچوب مفهومی برای مدیریت دانش در مدیریت عرضه ارائه کند و با استفاده از یک مطالعه موردی که توسط شرکت های فرانسوی انجام شده، ارزیابی گردد. این تحقیق بر اساس یک پرسش نامه حاوی 66 سوال، اکثریت از آن ها به صورت تستی اند. در میان این موارد چند سوال به طور ویژه ای با مدیریت فرآیند دانش، متریکس دانش نوناکو و تمرین های مدیریت دانش در ارتباطند. در نهایت، خلاصه ای از یافته ها و نتیجه گیری برای مدیریت دانش در زنجیره عرضه ارائه شده است.

کلید واژگان :

زنجیره ارزش، مدیریت زنجیره تامین، مدیریت دانش، مدیریت زنجیره عرضه



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک