تغییر اقلیم و کمبود منابع آبی کشور و ادامه کشاورزی سنتی تهدیدی جدی برای صنعت کشاورزی که از دیرباز بعد از صنعت نفت بهعنوان پایه اقتصاد ایران و منبع تأمین ارز خارجی در ایران است، می باشد. از طرفی بهرهگیری از روشهای تولید فرا مدرن نیز نیازمند تخصص در تولید و همچنین تخصص در بازاریابی و فروش است. این مقاله توصیفی- پیمایشی، با هدف بررسی اهمیت و ضرورت بهکارگیری کشاورزی دانش بنیان و عوامل مؤثر بر گسترش تولید و بازاریابی محصولات حاصل از روشهای نوین، با استناد به منابع اسنادی و نظر کارشناسان به شناسایی عوامل مؤثر در تولید و بازاریابی محصولات کشاورزی دانشبنیان از طریق آزمون فریدمن و رگرسیون خطی چندگانه پرداخته است و به دنبال ارائه راهحل برای مسائل پیش روی جغرافیایی، اقتصادی و کشاورزی ایران است. یافتهها حاکی است عواملی نظیر عوامل آموزشی، اقتصادی، فنی، سیاستگذاری، مدیریتی، روانشناختی، زمینههای کاربرد در گسترش کشاورزی دانشبنیان در میان تولیدکنندگان و مصرفکنندگان در ایران، مؤثر هست.
کلید واژگان :کشاورزی دانشبنیان، تولید و بازاریابی، الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی، کشاورزی ارگانیک: هیدروپونیک و آکواپونیک و ایروپونیک،
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6146122869585067
- سال انتشار : 1395
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : پنجمین کنفرانس الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت
- برگزار کنندگان : مرکز الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت
- تاریخ ثبت : 1395/02/02 13:21:35
- ثبت کننده : پروین افشار
- تعداد بازدید : 206
- تعداد فروش : 0