چکیده :

بر اساس آخرين گزارش هاي سازمان جهاني گردشگري ارزش جهاني و مالي گردشگري خانواده در سال 2013 بيش از 140 ميليارد دلار بر آورده شده است.پيش بيني مي شود اين ارقام به بيش از 180 ميليارد دلار تا سال 2018 افزايش يابد كه با نرخ رشد 4.79 درصدي ساليانه تا سال 2020 همراه خواهد بود. سفرهاي خانوادگي 12.5 درصد از كل بازار 1.07 تريليارد دلاري گردشگري جهان را در بر مي گيرد. این آمارها نشان می دهد گردشگری خانواده همچنان به روند صعودي خود ادامه داده و به كسب بازارهاي بزرگتري در عرصه بين المللي چشم دوخته است. در اين بين جمعيت جوان خانواده به عنوان يكي از مهم ترين اركان تصميم سازي و تصميم گيري در ساختار خانواده، نقش مهمي در انتخاب مقاصد و الگوي هزينه هاي سفر خواهد داشت.توجه به نيازهاي جمعيت جوان از سوي عرضه كنندگان صنعت گردشگري نه تنها رونق و توسعه مقاصد را سبب مي شود بلكه با ايجاد زمينه هاي آموزشي در قالب برنامه هاي سفر،تمايل به سفرهاي خانوادگي را از سوي والدين دو چندان مي كند. اين مقاله تلاش دارد تا با معرفي جايگاه جمعيت جوان در خانواده به نقش انكار ناپذير آن در توسعه گردشگري خانواده بپردازد.

کلید واژگان :

جمعيت جوان،گردشگري خانواده،گردشگري خلاقانه،بازاريابي جاويژه (گوشه)



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک